2013. augusztus 4., vasárnap

14.rész - Tizennégy, a személyiségért


... az előző részek tartalmából ...

Claudia:Sokkal jobban megszivathatjuk ezeket a ribancokat, ha alapos tervvel állunk elő.
(Claudia és Andreas hevesen csókolóznak)
..............
Marie:Claudia nem vesztettem el az emlékezetem.
Claudia:Te tényleg emlékszel mindenre, nem igaz?! Várj csak amíg a többiek is megtudják ezt.
Marie:Aha. És mégis ki mondaná el nekik? Te? Mert ebben a pillanatban csak te állítanád ezt és más senki.
...........
Camilla:Hm... Engem valami más is izgatna...
Christopher:Dugni akarsz?
(Camilla a következő pillanatban átveti magát az anyós ülésre, egyenesen Christopher ölébe, aki már tépi is le a lányról ruháit)
....
Hank:Maga Thomas Gefferson?
Thomas:Igen, én vagyok az.
Hank:Le van tartóztatva. Feljelentést tettek maga ellen testi sértés miatt.
Thomas:Milyen testi sértés?!
Hank:Kérem ne ellenkezzen! Jogában áll hallgatni. Minden amit mond felhasználható maga ellen.
....
Olivia:Van egy napló.
Marie:Videónapló.
Olivia:Nem. Egy füzet vagy micsoda. Amiben Serena az élete minden mozzanatát leírta és mindenkiről írt. Minden mocskos titok abban a füzetben van.
...........
Camilla:Mi ez a vörös pofa? Sikerült visszahozni a fájlokat a merevlemezemről?
Tony:Sajnos nem.
(Camilla benyúl a pult mögé majd megragadja Tony grabancát mindkét kezével, s közel húzza magához)
Camilla:Mi a fasz folyik itt?!
Tony:Claudia itt járt és elvitte a winchesteredet. Sajnálom.
(Camilla szája összeszorul majd szemeiben látszódni kezd a düh és a pokolbéli tűz)
.........
--------------------------------

(Claudia elengedi Tony grabancát majd meghátrál a pult előtt)
Camilla:Hogy érted azt, hogy Claudia itt járt?! És hogy volt merszed neki odaadni az én winchesteremet?!
Tony:Muszáj volt.
Camilla:Na ne hülyíts!
(Tony a pultnak támaszkodik majd lehajtja fejét)
Tony:Claudia meg én.
Camilla:Tudom, néha leszop, néha megdugod itt a pulton és cserébe megcsinálsz neki ezt-azt.
Tony:Végül is, tömören ennyi lenne.
Camilla:Hé! Itt csak én lehetek vicces! Szóval! Beszélsz vagy majd ég megbeszéltetlek, de az fájni fog.
Tony:Claudia itt volt és tudta, hogy idehoztad a merevlemezt, hogy aztán visszahozzam neked a fájlokat.
Camilla:És?
Tony:Visszahoztam őket, ő meg elvitte. Kérdeztem tőle, hogy mit akar csinálni vele, de csak annyit mondott, hogy megsemmisíti őket, mert ti már így is túl sokat tudtok.
Camilla:Hülye kurva. És még? Mondott valami más is?
Tony:Nem.
Camilla:Mit keres? Mi köze van Serenához.
Tony:...
(Camilla ráordít a férfire)
Camilla:Beszélj már a rohadt életbe!
Tony:Azt mondta, hogy valamilyen naplót keres.
Camilla:Videónaplót.
Tony:Nem. Ez egy más fajta napló.
Camilla:Mi?
Tony:Ez egy kézzel írt napló amit Serena írt.
Camilla:És ezt mikor mondta?
Tony:Egyik éjszaka mikor kettesben voltunk és miután..
(Camilla közbevág)
Camilla:Nem akarom tudni. Csak a lényeget kérlek! Régóta ismerjük egymást, nem kell aggódnod, nem köplek be!
Tony:Azt mondta, hogy Serena írt róla meg valakiről akivel viszonya volt.
Camilla:Ezt mégegyszer lassabban és érthetőbben.
Tony:Van valami abban a naplóban, illetve valaki akiről Serena írt. Serenanak és Claudiának is viszonya volt az illetővel, ezért akarja megkaparintani azt a naplót Claudia, hogy elégesse vagy mit akar vele, nem emlékszem pontosan.
Camilla:De kivel volt viszonya?
Tony:Erre pont rákérdeztem, de csak annyit mondott, hogy semmi közöm hozzá.
Camilla:Vagyis a gyilkos az a valaki akinek Serena-val és Claudia-val is viszonya volt?
(Tony értetlenül néz)
Tony:Nem tudom miről beszélsz.
Camilla:Tök mindegy. Mondott még valami mást is?
Tony:Nem igazán. Bejöttek ide a bátyjával, és..
Camilla:Hé-hé! Álljon meg a nászmenet! Micsoda?! A bátyjával?!
Tony:Igen, Andreas-sal. Ő a bátyja, nem?!
Camilla:Andreas halott.
Tony:Akkor az a klónja lehetett vagy az ikertestvére, de Andreas-sal volt itt.
(Camilla képe torzultan savanyúvá válik)
Camilla:Mi a fasz?!
(Camilla sebesen az ajtóhoz közeledik amikor hirtelen visszafordul)
Camilla:Mondott mást is?
Tony:Csak egyet.
Camilla:Mi volt az?
Tony:Hogy hamarosan valaki meg fog halni.
...
(Marie a konyhában a konyhapult előtt állva tölti meg kedvenc kék bögréjét tejjel majd hozzáönt egy kis kakaót, s egy kanállal elkeveri azt. Mikor már belekortyolna az anyja lép be kapkodva, sietősen)
Marie:Szia, anyu.
Clara:Szia, drágám.
(Clara megpuszilja Marie homlokát majd gyorsan odalép a szekrényhez, elővesz egy bögrét és tölt magának egy kis kávét)
Marie:Hova ilyen sietősen?
Clara:Ó, csak a fodrászhoz. De így is elkések. Nem érek oda fél háromra az már biztos. Te mit tervezel mára?
Marie:Semmit. Csak élvezem az őszi szünetet.
Clara:Szívesen kölcsönkérném.
(Marie elmosolyodik. Clara felhúzza a kisebb adagot a bögréjéből majd felkapja táskáját a konyhaasztal alá betolt székről majd kivesz belőle egy kis tükröt, s igazgatni kezdi haját)
Clara:Áh. Minek, hisz úgyis fodrászhoz megyek, nem?
(Lánya elmosolyodik a konyhapultnál állva. Clara hirtelen felkapja a fejét)
Clara:Tényleg nem is mondtam. Az a kedves néni árulja a házát ott a buszmegálló közelében ahol fel szoktál szállni.
Marie:Macey néni.
Clara:Macey Hannah. Igen, ő az.
Marie:Hogy-hogy árulja?
Clara:Szegény nagyon beteg lett.
Marie:Mitől lett beteg?
Clara:Az öregség. A minap épp arra jöttem és megláttam a háza elé kiakasztott eladó táblát. Érdeklődtem is aztán kiderült, hogy az egyik szociális otthonban gondozzák a városban. Szegényt teljesen elérte az Alcheimer-kór. Van, hogy már a saját nevére sem emlékszik.
Marie:Ez borzasztó.
Clara:Valóban. Most viszont mennem kell.
(Clara megöleli lányát)
Clara:Próbálj meg pihenni. Majd jövök.
Marie:Szia.
(Clara kimegy az ajtón Marie utánamegy, s a ház elé állva megvárja míg anyja beszáll a kocsiba. Anya, s lánya integetnek egymásnak, Clara beköti magát majd kifaral a kertből, s elnyargal kocsijával. Marie bögréjét markolva nagy levegőt vesz, s átadja magát az őszi napsütésnek amely kellemesen melengeti arcát. Átadja magát a szellőnek amely a hajával játszik, s belekap lenge fekete pólójába. A következő pillanatban pedig törökülésben ülve foglal helyet a járdán, a ház előtt, s élvezi a nyugalmat. Aztán Marie a kakóját kortyolgatva hirtelen egy biciklicsengőre lesz figyelmes. Jobbra pillantván meglátja Vanessa-t egy piros biciklin a kapu előtt állni. Vanessa odakiabál Marie-hoz)
Vanessa:Megkaptam az SMS-ed.
...
(Néhány perccel később már Vanessa Marie mellett foglalt helyet a ház előtti járdán. Vanessa belekortyolt narancssárga bögréjébe)
Vanessa:Kösz a kakaót.
Marie:Szívesen.
Vanessa:Szóval. Miért játszottad meg, hogy nem ismersz minket?
Marie:Igazából. Először az volt a tervem, hogy mindenki előtt megjátszom a nagy amnéziást, hogy egyedül, mindenki háta mögött tovább nyomozhassak, de aztán Claudia annyira rámnyomult, hogy egyszerűen nem bírtam tovább és robbant a bomba.
(Vanessa elmosolyodik)
Vanessa:Camilla-nak is elmondtad.
(Marie kissé savanyú arccal bámul Vanessa-ra)
Marie:Nem. Még nem.
(Vanessa végignéz magán, piros boleroján, szintúgy piros, térdig érő szoknyáján, s piros tornacipőjén egészen míg szemei el nem érik a talajt majd bárgyú hangon felszólal)
Vanessa:Nos, Camilla eléggé megváltozott.
Marie:Ja, láttam.
Vanessa:Ezt hogy érted?
Marie:A bulin amit Claudia csapott nekem Camilla körülbelül hat, ha nem hét sráccal is smárolt és mindegyiket az én szobámba akarta becipelni. A wc-ben találtam is aztán egy használt óvszer késő éjjel.
Vanessa:Fúj.
Marie:Mi történt vele?
Vanessa:Fogalmam sincs. Egyik percről a másikra váltott.
Marie:Mi van Amanda-val?
Vanessa:Még mindig keresik. Senki nem tudja, hogy hova tűnhetett. Egyik napról a másikra tűnt el mindennel együtt. Otthonról eltűntek az igazolványai és minden személyes irata is.
Marie:És anyukád hogy viseli?
Vanessa:Hát, ő csak úgy van. Nem rég kiderült, hogy csalja aput aztán meg az is, hogy apu is csalja őt aztán meg az, hogy anyu terhes lett attól aki csalta aztán mikor ez kiderült a pasi kidobta, anyu abortuszra ment és most csak teng-leng magában.
(Marie barátnője vállára teszi a kezét)
Marie:Te jó ég. Nagyon sajnálom.
(Vanessa vállat von)
Vanessa:Mindegy. Már alig várom az érettségit, meg azt, hogy végre kiszabaduljak innen. Egy kicsit belefáradtam az egészbe. A nyomozgatásba, a családi dolgokba. Már az sem érdekel hol van Amanda csak adjon már valami életjelet magáról. Miért ment el? Vagy.. ha egyáltalán még él ugyebár..
(Marie félrehúzza száját)
Marie:Serena most biztos tudna mondani valamit erre.
Vanessa:Ja. Valami perverzet.
Marie:De vicceset.
Vanessa:És lenyomozná, hogy hol van Amanda.
Marie:A pasikkal akiket sakkban tartott.
Vanessa:És a csajokkal akik tartoztak neki.
Marie:Úgy használta az embereket, mint a tárgyakat.
(Vanessa felnevet majd Marie-ra néz)
Vanessa:Igen.
(Ekkor hirtelen Marie is Vanessa-ra néz, s szemkontaktusuk szikrákat hány a levegőbe)
Vanessa:Te is arra gondolsz amire én?
Marie:Hogy Serena igazából minket is csak kihasznált.
Vanessa:Mint ahogy én használom a vasalót vagy a porszívót.
Marie:Én már nem is tudom mit gondoljak.
(Marie körbenéz majd halkabban folytatja)
Marie:Oliviából sikerült kiszedben néhány nagyon értékes infót.
(Vanessa szemöldökei felpattannak majd közelebb dugja kobakját barátnőjéhez)
Vanessa:Mit mondott?
Marie:Azt mondta, hogy figyelnek minket.
Vanessa:Kik?
Marie:Egyrészt ő. Másrészt meg nem tudom. Hogy Serena megfenyegette őt..
Vanessa:Ez nem újdonság.
Marie:..hogy a csomagok amiket neki adott egy pasinak mentek akivel el akart szökni.
Vanessa:Olivia el akart szökni egy pasival?
Marie:Nem! Serena akart elszökni egy pasival.
Vanessa:Milyen pasival?
Marie:Nem tudom. Egy főiskolással, de ha minden igaz egy olyannal amelyik a bűnözőfajtából való volt. Aztán az apja megtudta és eltiltotta Serenát vagy ilyesmi. Már nem is nagyon emlékszem erre a részére. Csak egy valamire.
Vanessa:Hm?
Marie:Állítólag van egy napló.
Vanessa:Videónaplók.
Marie:Nem. Egy kézzel írt napló.
Vanessa:Micsoda?
Marie:Serena abba írta minden mocskos kis titkát másokról, meg persze magáról is és hogy Claudia most azt keresi. Talán ha újra megnéznénk a videónaplókat akkor kiderülne belőle valami. A te gépeden rajta van, nem?
Vanessa:Nem. Camilla gépén van rajta. Illetve most már csak volt.
Marie:Mi történt?
Vanessa:A lényeg az, hogy Claudia átvert minket és végül letörlődött az összes videófájl Camilla gépéről. Elvitte egy szerelőhöz, hogy majd ő rekonstruálja az elveszett adatokat, de mostanában nem beszéltem Camilla-val szóval nem tudom, hogy azóta sikerült-e neki vagy sem.
Marie:Akkor fel kell hívnunk Camilla-t.
Vanessa:Á-á! Ki van csukva! Én nem beszélek vele. Teljesen megkattant. Kapuzárási pánikja van, vagy én nem is értem mi ez.
(Marie óvatosan, tapogatózva vált témát)
Marie:Lehet, hogy jól esne neki már egy komoly kapcsolat. Valaki aki törődne vele, jól bánna vele, ilyesmik.
(Vanessa barátságosan vállat von)
Vanessa:Lehet.
Marie:És ti hogy vagytok?
Vanessa:Mi?
Marie:Te, meg a barátod.
(Vanessa elpirul majd felkapja a fejét)
Vanessa:Ja?! Jól, köszi.
(Marie óvatosan meglöki Vanessa vállát saját vállával)
Marie:És? Esetleg nem akarod bemutatni valamikor? Jó ideje együtt vagytok már.
Vanessa:Igen-igen. Majd. Valamikor. Hát. Nem akarjuk. Na izé. Szóval olyan friss még nekem ez az egész. Olyan új.
(Marie próbálja leplezni elszörnyedt tekintetét erőltetett álmosolyával)
Marie:Hát, nekem bármikor bemutathatod. Én nagyon megértő tudok lenni.
(Vanessa rávigyorok barátnőjére)
Vanessa:Tudom. Rájöttem.
(Vanessa gyorsan témát vált)
Vanessa:Ö. És most mit tegyünk?
Marie:Nem tudom. Emlékszel az SMS-ekre amiket küldözgettek nekem?
Vanessa:Aha.
Marie:Már egyáltalán nem kapok egyet sem. Egy darabig, néha kaptam. Aztán meg mintha megállt volna a világ, minden eltűnt.
Vanessa:Ennek nincs semmi értelme.
Marie:Dehogynem. Nagyon sokat agyaltam ezen. Ha valaki SMS-eket küldözget és tudja, hogy hol vagyok és mit csinálok akkor annak nagyon sok szabadideje lehet, hogy ilyet csináljon. Aztán egyszercsak vége.
Vanessa:Vagyis kevesebb lett a szabadideje?
Marie:Vagy már egyáltalán nincs neki.
Vanessa:Szóval a gyilkos..
Marie:..egy nagyon elfoglalt ember lehet.
Vanessa:Mint Claudia. Éjjel-nappal szervezkedik. Gondolom a buli is elég sok időt elvehetett az életéből.
Marie:Nem tudom. De aztán lehet, hogy más az oka. A lényeg, hogy már nem kapok üzeneteket és amikor kaptam akkor is olyan értelmetlen volt az egész. Hogy miért kapom. Hogy miért akkor és ott.
Vanessa:Lehet, hogy épp akkor és ott figyelt és látott és aszerint küldözgetett.
Marie:Igen, és most talán már nem lát. Mármint. Lehet, hogy nincs itt.
Vanessa:Vagy itt van csak azt akarja, hogy ezt gondoljuk hogy ő közben beolvadhasson.
(Marie mérgesen leteszi maga mellé a bögrét)
Marie:Na! Megint egy zsákutca.
(Vanessa felnevet)
Vanessa:Ez az egész egy nagy zsákutca.
Marie:Viszont, ha tényleg ezt akarta akkor vagy nagyon okos és rafinál lehet vagy csak szimplán azt akarja, hogy csak bevegyük. Vagy filózzunk.
Vanessa:Elérte.
Vanessa:Claudia biztos tudja, hogy mi van e mögött.
Marie:Persze, hogy tudja. Hisz keresi a naplót. A videónaplókat is tönkretette. Nem akarja, hogy kitudódjon. Valami nagyon mocskos dolog lehet a háttérben, ha ennyire rejtegeti és titkolja.
Vanessa:Mit akarsz mondani?
Marie:Hogy ha valaha is sikerül a végére járnunk az egésznek, készüljünk fel a legrosszabbra.
Vanessa:Hát én már nem lepődök meg semmin sem.
(Marie éles szemekkel bámul fel az égre)
Marie:Lehet, hogy ezen megfogsz.
....
(Camilla ragyogó arccal lép be az egyik kórházi kórterem ajtaján egy vázával amely tele van tömve virággal)
Camilla:Christopher drágám! Hallottam, hogy összevertek, ki csinálta ezt veled, édes falatom?!
(Camilla odarohan a nyakig begipszelt és kötözött férfihoz, leteszi a virágvázát az ágy mellé majd elkezdi csókolgatni és puszilgatni a tehetetlen és mozdulni nem képes férfit. Christopher erre megpróbálja rángatni a fejét, hogy kiszabaduljon a csókok özönéből)
Christopher:Mi van?! Fúj menjél innen, ne puszilgassál már!
(Camilla kiegyenesedik majd elképed)
Camilla:Hogy?! Dehát kapcsolatban vagyunk. Bejöttem hozzád, hogy meglátogassalak és nem is örülsz nekem?!
Christopher:Milyen kapcsolatban? Egyszer-kétszer megdugtalak, ennyi az egész.
(Camilla tekintete hirtelen merevvé válik akárcsak testtartása majd felkapja a fejé, s megfordulván az ajtóhoz közelít)
Camilla:Nekem tök nyolc. Akkor gondolom az infókat sem akarod hallani amit kiderítettem Serenáról, meg a gyilkosságról, meg Claudiáról, meg ilyenek.
(A férfi hangja hirtelen meglágyul, s megemelkedik)
Christopher:Jaj Camilla, drágaságom. Édes selymes kis nyúlfülem. Gyere már ide! Hadd adjak már egy csókot a szerelmemnek.
(Camilla visszasétál majd befekszik a férfi mellé, s egyik karját átdobja Christopher feje felett)
Camilla:Na így már mindjárt más.
Christopher:Szóval, mit tudtál meg?
Camilla:Előbb te. Mit történt veled? Ki vert ennyire össze?
Christopher:Vanessa pasija. Az a hülye orvos.
Camilla:Micsoda?
Christopher:Dr. Thomas vagy mi a tököm a neve.
Camilla:Álljál már le! Azt mondtad Vanessa pasija?
Christopher:Aha! Azért vert meg mert mondtam neki, hogy nem kéne kavarnia egy kiskorúval.
Camilla:Dr. Thomas kurogatja Vanessat?
Christopher:Keményen.
Camilla:És még én kurvultam el. Cöh! Lesül a pofámról a bőr!
Christopher:Na és te? Mit derítettél ki?
Camilla:Majd elmondom. De hadd kérdezzek már valamit.
(Camilla odabújik a férfihez majd selymes hangon búgja a fülébe)
Camilla:Ki a pjurális baszás vagy te, hogy ez téged ennyire érdekel, hm?!
Christopher:Csak érdekel és kész.
Camilla:Nos, engem csak érdekel, hogy téged miért érdekel. Persze, most más is nagyon érdekel..
(Camilla keze bekúszik a takaró alá majd hirtelen kirántja onnan azt, s felkiált)
Camilla:Basszus, még azt is begipelszték?!
Christoper:Mindenemet összevert Camilla.
Camilla:Kurva életbe! Pedig azt hittem, hogy lesz egy kis akció. Ezért jöttem én be ide?!
(Camilla felkapja magát az ágyról)
Christopher:Most meg hova mész? Nem is mondtál el nekem semmit sem arról amit kiderítettél!
Camilla:Majd elmondom, ha tudok veled valami mást is csinálni.
(Camilla elsétál, majd kilépése előtt még visszafordul az ajtóból)
Camilla:Ja, és csak akkor hívjál ha már érzed, hogy ki akar törni a gipszből. Addig ne!
(Camilla kiszelel az ajtón, a férfi utánaordít)
Christopher:Camilla! Gyere vissza most azonnal! Camilla!
...
-----------------

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése